Wednesday, February 27, 2008

kak_chik fiza




YM 27 Feb 2008 12.00
Aa Eman: Assalamualaikum cik fiza, harap sihat ya,
kak_chik fiza: sihat aje.. (tawagede)
Aa Eman: Alhamdulillah. Senang lihat emoticon tawa besarnya. Dah baca mesej aa?
kak_chik fiza: udah mas!...kelakar la mas ni....tadi saya di library... sekarang sudah balik ke kelas....
Aa Eman: Avatar siape neh. Anak dara kah? Dah gadis ya
kak_chik fiza: tapi gurunya ngak masuk....jadi saya bersandiwara la di sini...
Aa Eman: Hehe, syukurlah ada jalan buat hindari kepenatan jiwa cik yang sensitif tuh
kak_chik fiza: ini gambarnya anak sulung saya...bisa aje dipanggil kakak
Aa Eman: Siapa namanya? Waktu adik cik menikah masih kecik ya juga waktu digambar berempat tuh
kak_chik fiza: namanya atiqah najwa.umurnya 6 thn...sudah tinggi dia sekarang.....
kak_chik fiza: gambar yg dlm blog tu adiknya....atiqah batrisyia...umur 4 thn....
Aa Eman: Ya. Najwa tentu sedang mulai tumbuh. Memang comel dia juga Batrisyia
kak_chik fiza: anak2 ni begitulah.....bila sudah ditinggalkan...rindu betul....tetapi bila di depan mata ada saja karenah mereka....kekadang penat betul melayan diorang....
Aa Eman: Tentu kerana rindu sangat lama tak jumpa bundanya. Shabarlah cik. Rasanya cik juga dulu begitu ke datuk mereka bukan?
kak_chik fiza: sebelum ini saya sudah bekerja dengan bank.sudah hampir 11 thn...tetapi saya mohon menjadi guru....dan berjaya...dan sekarang berada di maktab perguruan unuk menjalani latihan selama 11 bulan....ya...insyaAllah ada rezeki tahun depan bisa di posting ke sekolah..
Aa Eman: InsyaAllah aa bantu doakan buat berjaya. Tapi jaga sehat kuat ceria juga ya. Harap jangan terlalu sensitif nanti bisa parah gastriknya. 11 tahun di bank, pantas gaya bahasa di blog bagus sekali tuh
kak_chik fiza: hahahahha kelakar la aa ni.... 11 thn di bank tak mempengaruhi bahasa saya...cumanya saya banyak ketemu dengan orang2 indon yg mengirim uang ke tanah air...jadinya bisa aja saya berbual dalam bahasa pasar indonesia malaysia...
Aa Eman: Begitulah maksud aa. Seperti Nur yang berjiran 6 tahun dengan warga Indonesia. Makanya aa pernah tulis dan menduga klo Cik dan Nur punya darah Indonesia juga. Eh tak tahunya aseli tulen Malaysia.
Aa Eman: Mau menjadi cikgu dibidang apa? Tentu dibidang ekomoni atau bank syariah ya
kak_chik fiza: iya...betul tu....kiranya kita dari rumpun yang sama bezanya hanyalah bentuk dan gaya pengucapan. kalau meneruskan pengajian dalam bidang sarjana sekalipun bahasa melayu yang di kaji adalah bahasa melayu indonesia!!!
Aa Eman: Betul tuh kita nih saudara serumpun Melayu. Kata Nur bedanya dalam loghat dan dialek kalau berbeda negara bagian.
kak_chik fiza: (smile)
kak_chik fiza: saya mengambil bidang pendidikan pemulihan minor bahasa melayu. sekarang ini pun sedang mencari bahan yang berkaitan dengan bahasa melayu
Aa Eman: Untungnya bahan2nya bisa juga dicari di google dan wikipedia, seperti aa yang lagi belajar bahasa Malaysia buat nulis ke Cik dan Nur
kak_chik fiza: ya...betul. banyak sekali bahan dalam bahasa melayu tak kira lah indonesia @ malaysia pokonya isinya tetap sama
Aa Eman: Maaf cik, disini dah masuk waktu Dzuhur. Kita stop dulu ya. Tapi bolehkan aa tahu ID YM Nur?
Aa Eman: Hehe, Nur yang romantis dan brutal itu
kak_chik fiza: boleh aja. tapi nur tak pernah mau kasi tahu id ym nya....aa cuba la mintak lagi samanya...
Aa Eman: Okay lah begitu, tapi Nur memang misterius bagi aa. Selamat belajar ya Cik. See you soon
kak_chik fiza: ok.....bya...a,kum
Aa Eman: Waalaikumsalaam. Boleh ya aa simpan YM ini di blog Abah..
kak_chik fiza: boleh aje....
Aa Eman: Terimakasih buat kenangan manis diantara kita aja kok. Wassalam.
kak_chik fiza: kasihnya di terima.......
Aa Eman: Alhamdulillah. Bye.
kak_chik fiza: bye

 

No comments: