Thursday, February 21, 2008

http://www.mybloglog.com/buzz/members/Lem_payung/





aa-eman
03rd Mar 11:10 pm

Salam cikgu Fiza. Biz kah? Harap sihat jer. Bahasa aa tuh kelas apa fiza? Kelas kambing ke? Hehehe... Tak sempat terbaca sajak rindu aa ya? Jaga kuat ceria buat berjaya pula jer... [[Kak_chik 03rd Mar 10:47 pm, nur...kak chik lupa nak cakap ngan nur.... bahasa aa tu kelas bangat!!! sampaikan berkeriut keriut kening kak chik baca...nur boleh la paham ek...???]]

aa-eman
28th Feb 5:49 pm

Selamat pagi cikgu. Klo cik suka sajak, sila lihat blog Hari2ku. Disana mas aa ada taruh Sajak Rindu, yang ditulis medio May 1982 disaat dingin nya hujan berbadai jam 2 malam di Cianjur tatkala lagi ikuti pekan LDK Himpunan Mahasiswa Islam. Nostalgia dari satu hati nan hangat merindukan.

aa-eman
27th Feb 6:48 pm

Sesungguhnya aa bahagia serasa wujud berpasangan dengan bidadari aja layaknya. Sajak arenawati? Aa juga pernah dengar nama itu dari seorang teman yang baru saja membaca blog2 mas aa. Rupanya satu sastrawan Malaysia pulak ya. Tapi aa kan tak pula sekualitas begitu cik. Hehe, jadi malu lagi mas aa nih. Takut terjerembab pulak. Tapi aa setuju cik tulis buat isi blog cik tuh biar aa buisa ikut semak. Tapi janganlah pakai buat persembahan Nur dan aa. Sayangilah Nur dan keluarganya cik. Mana boleh aa berharap bahkan tau ID nya pun tak boleh. Mana dia dah tegah aa dengan brutal pula. Baca aja lagi...[[bagi saya berkawan biar beribu-ribu bercinta hanyalah kepada suami tercenta yang sangat2 menyayangi kita huhuhuh...]] Nangis ah!

Kak_chik
27th Feb 6:17 pm (reply | report spam | delete)

heeheheh mas aa ni kan.....kalau mas aa nak tahu...sejak bersembang sam mas n nur...saya jadi kembali kepada sifat sasterawan saya semasa di bangku sekolah dulu....saya kini kembali mahu menelusuri sajak2 arena wati, keris mas, a samad said...biarpun tak mempunyai masa yang mencukupi...tetapi sekadar menyelak sehelai dua muka suratnya sudah memadai.....nanti saya akan persembahkan sajak yang menarik buat aa dan nur...

aa-eman
27th Feb 6:20 pm

Selamat pagi cikghu Fiza yang lagi merindukan 2 anak dara yang comel2 itu. Senangnya mas aa klo kehaditran Nur dan aa bisa menjadi obat malarindu tropikangen cik ke budak2 tuh [[.tapi bila dapat nengok nur n aa....dapat jugak la menghilangka rasa rindu tu..]] Klo gituh bolehler kami beroleh nama, atiqoh nur dan atiqoh aa ya cik.

aa-eman
27th Feb 4:26 am

Waduh cik nik bikin aa gemetaran, entah juga senangnya hati seperti penyair Rumi atau Kahlil Gibran atau Sibungkuk dari Notredam ya? Wah janganlah cik anggap aa seperti penyair entah pengembara jalanan tuh. Bisa hitam legam kulit aa seperti emas hangus. Klo mas aa lakukan itu didekat rumah cik, tentu aa akan dibelenggu oleh polis diraja. Hehe bisa dirajam dengan 20 kali cambuk. Hehe maka matilah mas aa ini dalam kesedihan sambil bernyanyi, "Engkau laksana bulan.....Tinggi diatas kahyangan..." Mungkin nanti mas aa akan dikirim ke assylum ya? [[Kak_chik 27th Feb 1:21 am salam nur...tadi kite chatting sekejap ngan aa. dia tu lagaknya persis anak2 remaja gitu...hehehe...dia sibuk tanya id ym nur...dari kata katanta itu dapatlah saya mentafsirkan dia itu persis soerang pria yang mengagumi seorang wanita anggun yang bernama Cahaya_Nur_iman.hehe heh ada gaya seorang penyembara jalanan tak???]]

aa-eman
27th Feb 2:19 am

Duuuhhh Cik nih terlalu memuji aa sampai serasa nak melayang ke awang saja layaknya. Awas tuh Cik, kalau aa jatuh terhempas siapa lagi yang mahu tulung aa? Tentu sakitnya awak nih. Hehe. Tapi kalau semangat sastrawan cik lalu menggunung ayolah tulis lagi dan bikin blog baru. Seperti aa dah terbitkan blog tajuk baru HariHariku. Duh cik bakal gu nih mana bisa kerdil pula lah. Tentang blog Nur itu dia tuh memang dah menjadi ustadzah mas aa kok. Senang aa dengan tausyiahnya. Dah makan cik? Ambik 2 piring ya, satu buat aa tapi tolong cik habiskan ya. Biarlah diet dari cni tuh lewati dahulu ler. Bon appetite ya cikgu! Salam.

Kak_chik
27th Feb 1:30 am (reply | report spam | delete)

wahhhhhhhhh mas aa nih.....saya betul2 teruja dengan blog2 mas aa.....terasa seperti sasterawan negara saja lagaknya....dan tiba2 perasaan kesasteraan saya kembali menggunung gunung!!!! tp bila meneliti blog nur terasa sangat diri ini begitu kerdil dan muncul diri ini seperti ustazah yang di segani!!!

aa-eman
26th Feb 7:28 pm

Hehe tak ler Cik, janganlah samakan aa dengan hero Tan Seri P. Ramlee tuh. Kerana waktu diputar filem Penarek Becha di cinema tuh aa belum boleh view kerana aa masih kecik 10 tahun. Tapi kalau lagu Azizah tuh kan bisa didengar setiap aa hadir ditampilan orkes Melayu yang lagi manggung (onstage). Biasalah biduan, asal ada lagu populer tentu ramai dinyanyikan dimana mana buat mencari sesuap nasi sebutir berlian (diamond) dan seukir senyum gadis manis peminat. [[Tapi kak chik rasa la kan...aa tu bukan peminat Penarek Beca, kak chik rasa dia hero si Penarek beca tu....hahaha betul tak aa???]]

aa-eman
26th Feb 7:18 pm

Selamat pagi Cik, harap sihat kuat sejahtera ya. Hehe, duga Cik banyak benar ler. Begitulah aa, hehe jadi malu neh. Klo Cik mo lihat romantisme aa sila buka http: / / menaragad1ng. blogspot. com/ Tapi aa suka akan keindahan alam sebagai konsep Jamaliyyah Allah Subhanahu Wa Taala. Begitu ler. Dari pic Cik berempat dengan budak2 tuh, aa cuba raba kalau Cik nih sungguh sensitif pulak. Hehe, mahukah aa tulis lagi? Atau kat private aja biar Nur tak tahu, hehe. Cik benar, aa memang selalu memelihara semangat dan berjiwa muda agar bisa merasa eman saja dalam mengharungi samudera kehidupan yang banyak liku dan onak duri nih. Misalnya dengan layan Gaby aa juga merasa baby kembali. Tapi janganlah Cik kira giler lah aa nih.

Kak_chik
26th Feb 5:47 pm (reply | report spam | delete)

selamat pagi mas...saya rasa mas ini seorang yang begitu romantis dan penyayang orangnya...dan lagi saya rasa mas ni.....berjiwa muda saja lagaknya...betul tak?? saya kini sedang belajar telepati org yang baru di kenali...seperti nur itu, saya rasa dia orang yang lembut orangnya...tetapi kadang kala agak brutal jugak...betul tak nur????

aa-eman
25th Feb 10:20 pm

Oh Azizah tuh berisi kenangan masa kecil aa, sewaktu film Penarek Becha diputar di 1954. Sila lihat di http://ohazizah.blog.com/ Hehe, Cik nih suka membikin Cahaya malu kat aa sahaja. Terima kasih ya. Cik nih memang pandai mengajuk hati aa.

Kak_chik
25th Feb 9:10 pm (reply | report spam | delete)

lor...mas ni....ngapain mas suka bangat dengan lagunya oh azizah??? haaaa...cewek lama ya?!!!! agak agaknya oh azizah mas itu sama sepertinya nur cahaya ak????heheheheh jgn marah ya nur!!!!

aa-eman
25th Feb 4:41 am

Wow jadi budaknya ada 3 ya. Klo gituh oleh tunggu budak teruna lagi. Hensem? Tentu aja kerana rupa yang putri juga sungguh comel. Alhamdulillah, nanti cik bakal menjadi menantu aa juga. Nantilah 20 tahun lagi bolehlah anak teruna cik berkunjung ke kami. Biar keduanya boleh berjumpa. Kalau aa masih ada, akan aa mintakan untuk mendendangkan lagu Oh Azizah. "Putih kulitmu, putih kulitmu cantik parasmu. Bagai biduan, bagai biduan dari suwarga."

Kak_chik
25th Feb 12:28 am (reply | report spam | delete)

hihihihi...memang la baby tu comel...tp rasanya 1000 kali comel lagi dari mas aa....saya ini memang ada 2 anak dara...tapi yang lagi seorang itu anak teruna...hansem bangat!!! ehhehehehhe..kalau aa teringin cucu menantu lelaki silakanla...masuk meminang..ahhahahaha h

aa-eman
24th Feb 10:37 pm

Wassalam cik. Iyalah itu pic aa lagi mendukung Gaby cucu berumur 20 bulan. Banyak yang bilang Gaby comel seperti aa. Iya kah? Selamat belajar ya cik. 2 dara comel tuh tentu bikin cik rindu.

Kak_chik
24th Feb 9:57 pm (reply | report spam | delete)

a,kum mas aa...kalau tak keberatan bisa tak saya tanyakan soalan buat mas.....pic mas aa itu memangnya mas aa sendiri ke?? yang didukung itu anak ke cucu??? :)

aa-eman
24th Feb 3:57 am

Sesungguhnya gaya bahasa Cik ini tak seperti gaya bahasa Malaysia kok. Ertinya cik juga dah menyesuaikan dengan gaya bahasa saya. Terima kasih ya. Bagus sekali kalau cik masih senantiasa menambah ilmu formal buat masa depan yang lebih cerah. Meski tentu saja anak2 dara cik akan kangen kepada ibunya. Selamat belajar ya.

Kak_chik
23rd Feb 7:38 am (reply | report spam | delete)

:)....terima kasih ya aa....sama2 jugak kita belajar.....anak2 dara saya itu sekarang tinggal sama neneknya sebab saya sekarang lagi sambung study...insyaAllah lagi 9 bulan tamat lah...nanti bulan Mac ini ada cuti sekolah dapat la saya menjenguk diorang.....

aa-eman
23rd Feb 5:12 am

Terimakasih. Tapi untuk soal antar bahasa, kita juga sambil sama2 belajar buat saling memahami. Aa juga sedang belajar sikit2 buat bisa berbahasa Malaysia dengan baik dan benar. Buat sekarang aa jadi tahu busana pengantin yang dikenakan waktu acara pernikahan. 2 dara itu sungguh comel dan sedap dipandang. Salamkan sayang aa kepada keduanya ya.

Kak_chik
22nd Feb 4:56 am (reply | report spam | delete)

salam mas aa-eman...ngak apa2 kok.....tp saya harap mas ngak ambil hati ya dengan saya kerna saya ngak berapa faham dengan bahasa mas....sikit sikit jer....tp nak apa apa kok...pic itu adalah hari perkahwinannya adik saya pada disember yg lepas.... yg berdua itu anak2 dara saya....:)


aa-eman
20th Feb 5:28 pm

Assalamualaikum. Salam kenal dari Jakarta. Saya sudah lihat 11 pic yang indah. Terutama pic busana kedaton bernuansa kuning yang anggun. Boleh ya saya simpan di http://emanrais.blogspot.com. Wassalam buat keluarga.

No comments: