Friday, February 15, 2008

http://www.mybloglog.com/buzz/members/cahayanuriman/



aa-eman
19th Feb 8:31 pm

Manusia itu mahluk sejarah lho. Makanya susah dia terlupa sama kenangan kat hatinya entah yang sakit apalagi saat senangnya. Buat aa lumrah aja klo Cahaya punya kenangan manis akan siapapun. Aa juga masih menyimpan kenangan indah akan satu orang yang sangat dekat di sanubari aa. Tapi dialam nyata kita dekat dengan pasangan hidup. Asal jangan disaat kat suami kita berbisik, "Oh mas Kendal..." Hehe, janganlah ya. Tapi kita boleh berkawan dengan sesiapa aja. Seperti sekarang, aa dengan Cahaya. Bagi aa perkawanan itu perlu, asal mengandung manfaat agar bisa hidup lebih eman (enak nyaman). Gituh lho.

Cahaya
19th Feb 7:22 pm (reply | report spam | delete)

Lorr udah bercucu kok..itu bukan anak saya ler..gambar anak orang putih mana entah le saya ambik...eh saya bercanda aje kok tentang kawan kat kendal tuh..lupai aja lah...agaknya diapun udah bercucu macam aa lah kot kekeke...tp kami kawan aje..

aa-eman
19th Feb 6:56 pm

Maksud aa pic comel nih anak siapa? Tentu anak gadis Cahaya ya? Gaby itu cucu aa lho. Papa Gaby yang anak aa. Aa belum pernah ke Malaysia, baru ke Singapore aja. Itupun dah lama sekali. Kat Kendal? Hehe, rupanya hensem sekali dianya ya. Tak apa klo Cahaya masih memendam rindu akan kebaikan2 dia dimasa lalu. Tapi temukan aja di kehadiran suami yang tentu lebih merindukan hati. Kalau aja aa tau rupa dan addressnya. Mungkin bisa jumpa di Jakarta. Insyallah akan aa sampaikan salam dari Cahaya pautan hatinya semasa di Malaysia. Klo lah dia penyanyi, tentu tiap malam akan bersenandung, 'Semalam di Malaya' tuh. "Aaaku pulang dari rantaaaw. Bertahun taaahun di negeri orang. Oh Cahaya..." Hehe maksud aa, Malaysia!



Cahaya
19th Feb 4:09 pm (reply | report spam | delete)

pic anak omputih mana ntah ler...anak aa tu lagi cute oooo....aa pernah datang ke Malaysia ke? klo jumpa kawan saya kat kendal tu salam untuk dia kekeke........

aa-eman
19th Feb 7:02 am

Hehe, klo pilihan raya tak usah mikir. Tapi nyoblos aja. Pilihan raya kami masih setahun lagi tuh. Aa mo pilih dik Ad buat jadi presiden kami.

aa-eman
19th Feb 6:56 am

Marah? Tak lah Cahaya. Siapa pulak mahu marah sama Cahaya yang smart dan comel nih. Bisa juga bahasa Jawa ya. Aa sudah mangan? Sampun kok mbak Cahaya. Pic nih punya siapa tuh? Cantiknya dia. Aa kepingin tahu pic Cahaya sekarang nih.

Cahaya
18th Feb 6:35 pm (reply | report spam | delete)

hahaha jangan marah ya Aa....kat sini dah ribut2 nak pilihanraya......wah perang poster terus.....saya ngak tahu nak ngomong apalah aa..ide hilang........

aa-eman
17th Feb 7:41 pm

Hehe, oh gitu yah. Rupanya Cahaya sekedar nak buat lawak kat aa. Ya boleh lah, meski tadinya aa dah Cahaya buat bingung aja. Harap penjelasan aa tak buat Cahaya tergelak aja ya. Aa jadi malu nih.

Cahaya
17th Feb 7:17 pm (reply | report spam | delete)

heheh aa saja nak buat lawak tak leh ke aa kekeke...

aa-eman
17th Feb 6:10 pm

Hehe, dah tau Kendal tapi masih tanya Indonesia kat mana? Bagi aa setiap wanita asal ditatap berlama lama tentu cantik. Dan setiap, lelaki tentu semakin hensem sahaja. Tapi memang betul jangan disalah gunakan. Hasilnya tidak membuat durhaka, tetapi bikin celaka. Meskipun mengguna jalan pintas agama. Betul tak tuh Cahaya?

Cahaya
17th Feb 4:08 pm (reply | report spam | delete)

Aa hehehe memanglah tahu Kendal kerana ada kenalan kat sana...cantik and hensem itu adalah anugerah Allah....moga tidak di salah gunakan......

aa-eman
17th Feb 3:57 am

Dimanapun ada saja yang hansem dan cantik. Semua karunia Allah, yang hensem buat sicantik dan sebaliknya. Tapi sesungguhnya mahluk telah diciptakan buat berpasangan. Klo tidak bisa berpasangan ya belum jodoh lah. Seperti Cahaya nan cantik dengan lelaki Kendal yang tentunya hensem tuh. Keterwujudan perjodohan juga terjadi dimana mana. Hehe, rupanya Cahaya tahu Kendal pulak ya. Kendal juga salah satu daerah di Indonesia. Tepatnya di pantai Utara Jawa Tengah.

Cahaya
16th Feb 5:19 pm (reply | report spam | delete)

Aa saya pernah dengar ler..anak buah saya nikah dengan orang medan dan Acheh..hensem giler diorang nie iras2 mat saleh gitu...dulu ada gak kenalan dari Kendal..pernah jumpa dua tiga kali...kini dah hilang dah..huhuhu kiranya cinta seberanglah Aa kekeke........

aa-eman
16th Feb 9:21 am

Apakah Cahaya pernah dengar nama Aceh, Medan, Batam, Jakarta, Bali, Maluku? Semua itu nama2 kota di Indonesia. Sesekali buka aja google.com lalu taip nama itu dan search. Tentu saja aa tau Malaysia, bahkan ingin sekali berkunjung menemui shahabat2 aa disana. Aa suka kepada budaya dan kuliner Melayu yang aa pernah resapi tahun 1976 dan 1977 di Singapura. Dari news aa juga tahu akan ada pilihan raya. Aa turut harap berlangsung dalam suasana meriahnya pesta yang aman tenteram sejahtera. Buat kemashlahatan saudara2ku di bumi Malaysia. Disinilah kita wujudkan pershahabatan.

Cahaya
15th Feb 11:35 pm (reply | report spam | delete)

Aa..Indonesia tu kat mana sih?aa tentu tahu kat Malaysia ni dah nak pilihan raya hehehe......

aa-eman
15th Feb 12:58 am

Iya juga ya. Tazkirah buat salami semua orang, klo takziyya buat kunjungi mantan orang. Terima kasih Cahaya, aa juga suka semua orang. Aduh Gusti, moga2 aja dik Ad gak baca tulisan ini. Atuh bisa mangkak dianya lagih. Maaf klo aa GR ya.

Cahaya
14th Feb 4:31 pm (reply | report spam | delete)

salam kenal...ooo ininya aaeman..sy tersilap orang ler..ada juga seseorang yg selalu mengirimkan tazkirah kepada saya agaknya itu orang malaysialah kot..sy dah lupa..apa2 pun salam kenal..saya suka kenal dengan semua orang......

aa-eman
14th Feb 10:03 am

Wassalam. Terimakasih buat pembelaan kepada aa dari terjangan dik Ad. Jangan hiraukan celoteh apapun yang mengancam aa yang dianggapnya cuma fossil seperti jenglot sekalipun. Tapi dik Ad memang teman baik aa kok. Kami suka saling kirim berbalas pantun. Bahkan nama perahu aa dengan hiasan kuningan itu, Lancang Kuning, dijadikan kebanggaan dik Ad buat sekadar mengangkut idea perompak lanun dari kuala Deli. Tapi dik Cahaya, kalau tazkirah itu apa? Bukan takziyyah kan? Salam kenal buat dik Cahaya, blog2nya aa yakin bagus tuh. Meski aa baru baca satu artikel di blog 'Bila ideaku sudah kering'. Nanti aa baca2 lagi, dan kalau kasih komen juga boleh ya?

aaeman berkata,
Februari 14, 2008 @ 5:53 pm
Assalamualaikum. Saya yakin klo ide itu tak akan pernah kering selama masih ada nafas di badan. Maaf saya bisa simpulkan itu setelah membaca artikel ini sahaja. Belum lagi dari artikel yang lainnya nanti. Selamat ya. Anda tentu penulis berbakat hebat klo ditandiingan dengan saya. Makanya jangan ragu, ayo kita teruskan menulis apa aja buat kemashlahatan ummat. Saya juga cuma suka menulis apa aja meski tanpa panduan.

No comments: