Friday, December 21, 2007

Rida PARIDAH

YM 21 Des 2007 19.00
Aa Eman: Salam buat Rida. Apa khabar? Semuga sihat2 selalu.
rida PARIDAH: Hai aa, apa khabar ya
rida PARIDAH: tak sangka jumpa aa di sini ya
Aa Eman: Aa lagi asyik baca2 http://azisazahar.blogspot.com/ buat belajar bahasa melayu
rida PARIDAH: hehe...lamanya tak ketemu aa ya.
Aa Eman: Hehe, aa tadi tiinggalkan comment di Ahmad nak berkahwin lagi.
rida PARIDAH: siapa Ahmad tu ya aa. Saya kok tak kenal
Aa Eman: Iya Rida. Setelah kita chatt terakhir itu. Rindunya aa sama adikku ini
rida PARIDAH: hehe...ada2 aja aa ni.. saya sangat sibut aa
Aa Eman: Ityu duda beranak lima yang nak berkahwin lagi sama gadis di Kelantan tuh lah
Aa Eman: Rida masih di ofis kah?
rida PARIDAH: mcm mana aa kenal dia
rida PARIDAH: tak. sudah balik. di rumah skrg ni
Aa Eman: Kan aa baca tulisan di blog wordpress Rida tuh
rida PARIDAH: oooooo....iya saya lupa...itu kisah benar kok aa. saja tak nyatakan nama sebenar.
Aa Eman: Rida juga tawarkan aa minum kopi radix, padahal aa sudah lamna rindui kopi tongkat ali
rida PARIDAH: kopi radix sama juga mcm tongkat ali...
Aa Eman: Iya tapi aa blum pernah mencicipinya.
rida PARIDAH: enak kok aa..tapi harganya agak mahal sedikit
Aa Eman: Dulu tahun 1994 aa suka beli kopi tongkat al;i madein Malaysia.
rida PARIDAH: di mana aa belinya
Aa Eman: Iya aa tau harganuya lebih mahal dari kopi lokal.
Aa Eman: Dulu aa jadi member Cosway
rida PARIDAH: kalau aa mahu jadi member kopi radix pun boleh jugak
Aa Eman: Tapi sekarang aa dah tak tau apakah Cosway masih ada di Jakarta
rida PARIDAH: saya tahu di mana-mana ada cosway kok aa
Aa Eman: Gimana secaranya tuh Rida?
Aa Eman: Jadi cosway masih ada juga ya
rida PARIDAH: aa boleh lawati link saya di http://bolehkaya.com
rida PARIDAH: salah..http://bolehkaya.com/?ref=9
rida PARIDAH: cosway masih ada
Aa Eman: Dulu aa beli satu bungkus berisi 50 sachet seharga IDR 75.000
rida PARIDAH: IDR tu indonesia dollar ya aa
Aa Eman: Iya Rida akan aa buka. Aa juga akan cari tau no telepon cosway yang kantornya di Jakartta ityu
Aa Eman: Heheh Rida nih. Indonesian Rupiah lah
rida PARIDAH: kalau aa ada masa buka la aa ya...
rida PARIDAH: IDR75 sama juga dengan berapa ya aa kalau di Malaysia. saya kok tak tahu
Aa Eman: Iya Rida tentu akan aa buka. RM1 setara dengan IDR2500
Aa Eman: IDR75.000 setara denbgabn RM30 lah
rida PARIDAH: waaa kalau begitu jadi duit malaysia lagi besar nilainya ya aa...
rida PARIDAH: oh kalau macam tu sama lah lebih kurang harga kopi radix kok aa.
Aa Eman: Iya Rida, karena ekonomi Malaysia jauh lebih stabil terhadap USD
rida PARIDAH: iya aa.
Aa Eman: Disini juga ada kopi CNI, tapi aa tak suka rasanya yang hampa
rida PARIDAH: oooo ya ka aa...agaknya CNI tu seluruh dunia?
Aa Eman: Sekarang nih USD1 setara dengan IDR9,500
rida PARIDAH: di m'sia juga ada kok CNI tu
rida PARIDAH: entahla aa.. saya tak pernah mengira nilai2 itu.
Aa Eman: Macam mana khabar keluarga Rida?
rida PARIDAH: Alhamdulillah sihat2 semuanya aa.. keluarga aa bagaimana?
Aa Eman: Hehe, apa Rida sudah buka Oh Azizah aa?
rida PARIDAH: Cuma saya skrg ni sungguh sibuk sekali di ofis
Aa Eman: Alhamdulillah, keluarga aa juga sihat dan baik2 semua
rida PARIDAH: Belum sempat lagi la aa... tak ada banyak masa terluang
rida PARIDAH: kalau saya ada banyak masa terluang saya akan bukak ya aa. maaf saja
rida PARIDAH: aa...apa khabarnya Adrian tu ya aa. Lama tak bicara sama dia.
rida PARIDAH: dengar khabarnya dia sibuk jugak.
Aa Eman: Ialah. Tapi Rida memang selalu sibuk di ofis kok. Cerdik cara Rida buat cari hidup barokah dengan bantu hajat orang banyak yang perlu bantuan
rida PARIDAH: Insya-Allah la aa. Tadi saya juga mendengar luahan hati seorang suami yang isterinya mahu bercerai
Aa Eman: Iya SAd sibuk. Tapi tadi aa chatting sama Ad, meskipun tiba2 Ad tinggalkan untuk satu bisniz
rida PARIDAH: mahu mintak cerai tanpa sebab kok aa. kasian saya sama lelaki itu.
rida PARIDAH: kalau aa chat sama Adrian tu, sampaikan salam saya ya aa.
Aa Eman: Tak mungkin bercerai tanpa sebab. Tentu ada lelaki pilihan lain dihidupnya pompuan itu.
rida PARIDAH: setelah di selidik, rupanya isteri itu telah diletak ubat dalam makananya sama bangla
Aa Eman: Iya Rida nanti aa tulioskan salam Rida buat Ad
rida PARIDAH: isteri itu macam kena rasuk syaitan..habis cermin rumah dipecah, tilam2 dibakar..
rida PARIDAH: suami itu jugak kena halau keluar dari rumah
Aa Eman: Buh, gangguan jiwa pulak rupanya. Klo begitu pompuan itu harus diobat. Bukannya lakinmya mengelluh perceraian
rida PARIDAH: terima kasih ya aa kerna sudi nyampaikan salam saya buat Adrian tu...
rida PARIDAH: sudah puas berubat kok aa tapi tak berjaya
Aa Eman: Sudah aa tuliskan kok Rida. "Aa Eman: rida PARIDAH: kalau aa chat sama Adrian tu, sampaikan salam saya ya aa."
rida PARIDAH: hehehe..aa memang baik kok...
Aa Eman: Belum waktunya aja kok Rida. Berobat itu kudu ikhlas dan istiqomah
Aa Eman: Tapi SAd belkum jawab, kerana dia mnasih sibuk diluar ofis
rida PARIDAH: ya entahla aa. saya pun tak menanya habis sama lelaki itu. tunggu saja hari bicaranya di mahkamah syariah nanti.
rida PARIDAH: eh aa. di indonesia sekarang ni malam atau siang ya aa.
Aa Eman: Kesian pompuan itu. Harusnya lakinya sadar klo isterinya perlu sangat bantyuan dan dampingan kerana jiwanya terganggu
Aa Eman: Sekarang malam jam 19.32
rida PARIDAH: tidak boleh kok aa. semua ahli keluarga perempuan itu sudah menghalau lelaki itu juga keluar dari rumah..
Aa Eman: Klo di Malaysia tyentu sudah jam 10 malam bukan?
rida PARIDAH: oh kalau begitu lebih kurang sama dengan m'sia.
rida PARIDAH: sekarang ini jam 8.36 malam
Aa Eman: Oh bezanya satu jam saja ya
rida PARIDAH: ya lebih kurang gitula aa.
Aa Eman: Maaf klo aa suudzan. Rasanuya lakinya ityu korban fitnah dan hasudf yangh diolancarkan keluarga isterinya
Aa Eman: Berrapam umuir laki itu juga isterrinya?
rida PARIDAH: saya juga tidak tahu kok aa...apa nasibnya lelaki dan perempuan suami isteri itu.
rida PARIDAH: lelaki itu lebihkurang awl 50-an dan isterinya lewat 40-an
Aa Eman: Rasanya masalah kopmunikasi dan kepuasan dalam rumahtangga aja kok Rida.
Aa Eman: Klo begitu memang kerana isteri yang lagi sakit.
rida PARIDAH: entahla aa saya pun tidak berapa tahu. sekarang ini kedua-dua sedang menunggu bicara di Mahkamah syariah kok
rida PARIDAH: saya juga pasti isterinya sakit. lelaki itu pun kata macam tu.
Aa Eman: SDayangnya kewluarga isterinya terlalu banyak ikut campur hanya karena dengarv omonganb iosteri yangh sakit
rida PARIDAH: ya betul tu aa. itu yang lelaki itu sangat kecewa.
rida PARIDAH: saya sangat setuju dgn aa
rida PARIDAH: tapi firma saya akan membantu lelaki itu.
Aa Eman: Klo begiotu biarlah MS aja yanhg memutuskan perkara dednganb adil
rida PARIDAH: kami mewakili lelaki itu.
rida PARIDAH: ya aa. saya selalu berdoa mcam itu pada anakguam saya.
Aa Eman: Klo begitu Rida kerja di biro bantuan hukun ya
rida PARIDAH: ya aa.
rida PARIDAH: terdapat tiga bidang. satunya bidang hartanah, satu lagi bidang civil dan akhir sekali bidang syariah.
Aa Eman: Duh maaf, sewaktu bulan Ramadhan, aa kira Ridfa kkerja di jawatan pegadaian.
rida PARIDAH: tidak aa. tapi saya menguruskan hal2 penggadaian dan penjualan hartanah.
rida PARIDAH: firma saya mewakili beberapa buah bank di m'sia ini.
rida PARIDAH: dalam urusan penggadaian hartanah oleh peminjam2.
rida PARIDAH: jadinya saya sangat sibuk menguruskan pinjaman rakyat malaysia yang mahu buat pinjaman bank.
Aa Eman: Urusan Rida itu masuknya ke civil atau syariah?
rida PARIDAH: kedua-duanya bukan. saya sepenuhnya di bidang banking dan hartanah. tetapi sesekali saya berada di bidang syariah.
rida PARIDAH: saya juga berada di dalam bidang pengurusan harta pesaka.
Aa Eman: Iya tentunya Rida sibuk sekali, karena banyak pertimbangan bankingh yang harus didahuluikan
rida PARIDAH: betul tu aa. kadang2 saya sungguh pening kepala tak tahu mana satu yang mahu didulukan.
rida PARIDAH: public holiday juga saya terpaksa kerja.
rida PARIDAH: lagi2 sekarang ini di malaysia terkena musibah banjir. saya terpaksa uruskan dahulu org2 yang buat pinjaman mangsa banjir.
rida PARIDAH: hmmm...aa, nampaknya saya ada kerja lain buat masa ini. kita berhenti dulu ya aa. lain kali kita cerita lagi.
Aa Eman: Iya itulah bekerja dijalur mulia buat bantu ortang yang susah
Aa Eman: OPkay Rida terimaksih ya. Senang juimpa dan sembang2 lagi
rida PARIDAH: harap2 begitulah aa.
rida PARIDAH: jumpa lagi ya aa. jangan lupa ya aa. salam sama si nakal Adrian tu, hehehe...
Aa Eman: Amiiien Yaa Rabb. Asal jaga kuat sihat ya. Jangan dibawa susah hati
rida PARIDAH: Insya-Allah aa...jumpa lagi ya aa.
Aa Eman: Okay Rida nanti aa ruliskan pesan Rida tuh
Aa Eman: Wassalamualaikum
rida PARIDAH: hehehe..waalaikum salam..
rida PARIDAH has signed out. (12/21/2007 7:50 PM)


 

No comments: