Tuesday, September 04, 2007

Puan Waliz

Date: Mon, 3 Sep 2007 22:09:26 -0700 (PDT)
From: "EMANRAIS TEA"
Subject: Re: blog kaunseling
To: "Norwaliza Abdul Wahab"


Salam mesra juga dari Indonesia. Maafkan saya kalau
saya silap, bahna saya ingin berkarib mesra dengan
shahabat2 saya dari Malaysia. Kemarin saya ada baca
message adik Dompas kepada cik Ridaparidah. Beliau dak
mau dipanggil mas, karena bukan orang Jawa. Tentu saja
saya tersentak kaget, takut kalau permintaan saya buat
pangil mbak Lina, mbak Waliz dn mas Logan tidak pada
tempatnya. Karena akan menghilangkan ciri origin kita.
Cik Rida ingin panggil saya Pakcik. Saya bisa terima,
karena di Palembang atau oleh orang Palembang saya
juga dipanggil Pakcik. Dengan begitu sebaiknya saya
kembali kepada panggilan semula. Tuan dan puan. Atau
menurut lazimnya, saya ingin memanggil Cik Waliz dan
Encik Logan saja. Bagaimana? Tapi panggillah saya aa
ya. Sememangnya tampak ribed, karena sesungguhnya kita
tulus ingin saling menghormati diantara para shahabat.

Mengenai blog kaunseling yang saya anjurkan, sebaiknya
memang begitu. Pertama sebagai catatan kuliah cik
Waliz. Kedua, sebagai wahana ikutan belajar buat para
shahabat. Ketiga, cik bisa berkongsi dengan shahabat
yang menaruh minat pada bidang kaunseling. Keempat
sebagai ajang saling tukar pendapat melalui Comment.
Dengan begitu bisa memperkaya khazanah yang cik Waliz
sedang bangun. Bagi para pakar yang ingin aktif ambil
bagian dari penulisan, bisa berkirim email kepada cik
Waliz. Buat dipertimbangkan apakah akan dimuat di blog
kounseling atau tidak. Bagaimana? Saya yakin cik tentu
bisa. Aa ikut bantu mendoakan semoga cik tetap
berjaya.
Sekali cik Waliz mendayung, dua tiga pulau terlampawi.
Wassalam takzim, aa.

--- Norwaliza Abdul Wahab
wrote:

> Salam buat tuan..saya terima saja jika apapun yg
> tuan ingin memanggil saya
> walaupun saya sememangnya lebih senang dipanggil dgn
> nama saja..jika tuan
> ingin saya panggil aa, saya rasa saya ikutkan juga..
> menegenai blog kaunseling tu..saya sebetulnya tidak
> pernah terfikir utk
> membuatnya ttp setelah aa berikan idea sebegitu saya
> pun terfikir kenapa
> saya tidak boleh buat begitu seandainya ia boleh
> memberi manfaat kpd semua
> terutama anak2 pada masa depan..
> tetapi saya rasa ilmu saya masih belum mencukupi
> untuk dikongsi kerana masih
> ramai lagi yg hebat2 dari saya di luar sana
> apa yg saya boleh lakukan ialah saya mungkin boleh
> berkongsi ttg ilmu yg
> telah dipelajari dan sesiapa yg sudi utk membaca
> dipersilakan...tetapi untuk
> membimbing atau memberikan khidmat kaunseling saya
> rasa masih jauh lagi..
> sekian saja utk kali ini..salam mesra dari kami
> sekeluarga utk aa.

No comments: