Thursday, September 06, 2007

Cikgu Arina

Did you know?
You can display your latest photo (the baby? the marathon finish line?) beside your name so Y! Messenger friends can enjoy it too. Share the love.
YM 6 sep 2007
EMANRAIS TEA: Assalamualaikumwarahmah. Apa khbar? Semoga sihat sakeluarga
marzelina ahmad marzuki: sihat, aa macam mana sihat ke?
marzelina ahmad marzuki: aa tak join group kedai kopi ke? mereka sedang meeting ke sekarang ni?
marzelina ahmad marzuki: Aa.. kedai kopi saya dah tak laku, orang dah buka kedai kopi baru...sedihnya..
EMANRAIS TEA: Alhamdulillah aa sekeluarga sihat.
EMANRAIS TEA: Meeting aa tadi ada di kedaikopi group
marzelina ahmad marzuki: sekarang aa tak meeting ke di kedai koppi group tu..
EMANRAIS TEA: Tidak begitu lah Cikgu Arina (apa betul panggilan ini?) Blog kedaikopi okay kok
EMANRAIS TEA: Saya masih buka2 dan baca2. Banyak manfaat yang saya peroleh disana
EMANRAIS TEA: Menurut saya Cikgu itu buguru. Betul kah?
marzelina ahmad marzuki: Memang saya berguru, berguru ilmu Allah tak salah, sebenarnya saya banyak membaca, saya suka membaca, kitab bimbingan mukmin banyak memberi panduan kepada saya.
marzelina ahmad marzuki: Aa pun apa kurangnya, seorang yang berpengalaman dan banyak ilmunya, saya kagum dengan aa..
EMANRAIS TEA: Hehe, maksud saya BUGURU, lady teacher.
marzelina ahmad marzuki: ya ka.. sorry aa tak tahu..ya saya seorang guru..
EMANRAIS TEA: Aa lebih kagum lagi kepada Cikgu (koreksi?) yang muda tapi smart suka menyebar ilmu manfaat kepada ummat
marzelina ahmad marzuki: aa, tinggal di mana? bila nak datang Malaysia? boleh saya bawa jalan2 pusing Malaysia. Tinggal di rumah saya jimat kosnya.
EMANRAIS TEA: Apakah di Malaysia sebutan Cikgu itu lady teacher?
marzelina ahmad marzuki: cikgu di malaysia lelaki dan wanita sama aje.
EMANRAIS TEA: Klo begitu saya boleh panggil Cikgu Arina ya?
marzelina ahmad marzuki: Aa... sekarang masih berkerja lagi ke? aa pernag kerja di hotel ya?
EMANRAIS TEA: Aa tinggal di Jakarta dan Tangerang. But mostly in Jakarta
marzelina ahmad marzuki: Aa tak payah panggil cikgu arina, saya rasa tak selesa la..aa panggil saja arina.
EMANRAIS TEA: Aa retirement dari Jawatan Provinsi Jakarta tahun 2000
marzelina ahmad marzuki: Jawatan Provinsi Jakarta tu kerja apa ya ?
EMANRAIS TEA: Sekarang aa memanaj Internet & Telecommunication Cafe di rumah
marzelina ahmad marzuki: Wah...bisness siber cafe la..ni... bagusnya aa..
EMANRAIS TEA: Iya lah Cik. Makanya aa bisa jumpa sama Cik juga
EMANRAIS TEA: Manaboleh aa panggil nama Arina aja. Aa hormat sama cikgu Arina meski umurnya jauh lebeh muda dari aa tapi ilmunya dalam
marzelina ahmad marzuki: Jangan panggil cik, arina saja..jika cik tu protokol sangat gayanya.
EMANRAIS TEA: Duhh, mana boleh aa panggil nama aja. Aa juga sulit manggil Waliz lalu panggil Cik Waliz dan encik bagi cik Logan
EMANRAIS TEA: Kita nih sebaiknya saling menghormati. Cik Arina nih bagi aa bukannya sosok wanita sembarangan
marzelina ahmad marzuki: Waliz lain la aa.. saya jika berbual dengan aa rasa ngak selesa dong...
EMANRAIS TEA: Tapi sosok berilmu. Let me appreciate
EMANRAIS TEA: Okay lah but please let me call you cik lah
marzelina ahmad marzuki: ilmu di dunia tak boleh bermegah-megah berdosa, tak dapat rahmat Allah. Saya tiada ilmu yang banyak, malah dibandingkan saya dengan aa..lagi banyak ilmunya daripda saya.
EMANRAIS TEA: Okay okay sekehendak Arina mau aa panggil apa. Asal tetap mau jadi shahabat aa ya
EMANRAIS TEA: Duh aa terharu sangat, sampai mau menangis nih
marzelina ahmad marzuki: macam tu lah aa.. kan manisnya gitu...
EMANRAIS TEA: Jawatan provinsi Jakarta itu dulu aa kerja urusan pemakaman (public cemetery)
marzelina ahmad marzuki: Gambar anak comel tu cucu aa ke ? comelnya dia, geram rasa mau di cubit pipinya.
EMANRAIS TEA: Duh Arina nih manis sangat budinya Terimakasih
EMANRAIS TEA: Iya. Itu Gaby cucu satu2nya aa. Comel baru 14 bulan
EMANRAIS TEA: Apakah comel itu chantek?
marzelina ahmad marzuki: Ya.. comel itu cantik. Cucu aa tinggal sekali ke dengan aa?
marzelina ahmad marzuki: Aa.. saya selalu cepat letih nyapa ya? mungkin aa boleh bantu.
EMANRAIS TEA: Tidak cucu aa tinggal sama neneknya yang janda, bersama anak dan menantu aa di Tangerang
EMANRAIS TEA: Bilke masa pic avatar ini Arina buat?
marzelina ahmad marzuki: Jadi aa tinggal dengan siapa di jakarta? bisnes internet nya di mana?
marzelina ahmad marzuki: Bilke tu apa?
EMANRAIS TEA: Aa tinggal di rumah Gaby. Bersama isteri Djubaedah, 57 dan anak aa Ade, 22 dan Wandi, 33
EMANRAIS TEA: Aa ingin sangat ketemu Arina sekeluarga di KL. Moga Allah SWT Ijinkan. Bila2 aa ke KL
EMANRAIS TEA: Oh ya ijinkan aa panggil Arina disini aja. Tetapi tidak di kedaikopi atau dimanapun. Okay?
marzelina ahmad marzuki: Arina ok juga ya..
EMANRAIS TEA: Maaf salah tulis. Maksudnya bile kapan
marzelina ahmad marzuki: Oo.. gitu, picture nya di ambil dua tahun lepas.
EMANRAIS TEA: Selalu letih cape tentu karena anemia yang disebabkan dari gangguan gastrik
marzelina ahmad marzuki: apa ubat gastriknya aa ?
EMANRAIS TEA: Klo pic di slide kedai kopi dan Invicible Power?
marzelina ahmad marzuki: Itu baru tahun ini. dalam bulan Mac.
EMANRAIS TEA: Obat gastrik yang bagus, cobalah 40 lembar daun delima sehari semalam selama seminggu
marzelina ahmad marzuki: Daun delima tu dibuat apa aa, dimakan atau minum airnya?
EMANRAIS TEA: Dalam pic avatar ini tampak jelas kalau Arina terkena gangguan seperti yang aa dah analisa itu.
EMANRAIS TEA: 40 lembar daun delima itu Arina petik malam2 lalu dicuci bersih terus taruh di cangkir.
EMANRAIS TEA: Pagi2 shubuh siram dengan air panas. Lalu minum airtnya sejam sebelum breakfast. lalu tutup cangkirnya
marzelina ahmad marzuki: oh..gitu, insyalallah saya cuba
EMANRAIS TEA: Pulang aktivity seduh lagi dengan air panas. Lalu minum airnya. Lalu tutup lagi.
marzelina ahmad marzuki: Aa cuba buat hipotesis tentang suami saya, gambarnya pada kedaikopi.
EMANRAIS TEA: Menjelang tidur seduh lagi lalu minum airnya. Ampasnya gosok di tangan lalu balurkan ke kulit wajah leher dan lengan biar tampak kian cantik berseri
EMANRAIS TEA: Lalu petik lagi 40 lembar yang baru buat diseduh besok pagi.
EMANRAIS TEA: Saya akan coba hipotesis suami Arina dari gambar pada slide ya
EMANRAIS TEA: Seduhan daun delima berkhasiat buat sejukkan abdnomen, netralkan hyper gastrik acid, dan perbaiki hormonal kewanitaan
EMANRAIS TEA: Kalau kitya dekat, seharusnya aa uruti telapak tangan kiri Arina. Buat perbaiki sistim gastrik dan kontrol emosi
marzelina ahmad marzuki: Terima kasih aa. saya akan cuba.sorry aa ada kawan datang rumah, ada janji dengannya pagi tadi untuk keluar ke rumah kawan. Nanti kita bual lagi okay.. bye.
EMANRAIS TEA: Dalam slide hidup Arina tampak bahagia. Tapi raut wajah tampaknya banyak sekali pikiran2 yang membuat Arina lelah lahir bathin. Betulkah?
EMANRAIS TEA: Okay Arina. Teruslah berjaya.

No comments: