Thursday, August 30, 2007

http://www.mybloglog.com/buzz/members/Waliz/



aa-eman
19th Sep 8:34 am

Terimakasih lah Cik, dah sempat pula baca2 blog aa yang baru. Sekedar buat kenangan manis ajer kok. Kabar aa baik dan sihat ajer. Semoga begitu pulak khabar Cik sekeluarga. Aa ada sedih buat menghadapi Hari Raya ini, karena tadarus aa kurang cukup. Baru sampai bacaan surat ke 2 ayat 81. Harapan aa semoga di malam Takbiran nanti aa bisa khatam Al-Quran sekali lagi. Buat aa lebih penting memelihara nilai2 spiritual, daripada mempersiapkan budaya baju baru bagi anak2 yang dah aa cukupkan buat ongkos pendidikan saja. Terkecuali tentu untuk Gaby, cucu aa itu. Salam.


Waliz
18th Sep 9:13 am (reply | report spam | delete)

salam buat aa dan keluarga..saya sudahi buka laman blog yg aa cadangkan tu..rajin betul aa tambahan pula bulan puasa ni..semoga puasa kita mendapat berkat ya? bagaimana persiapan untuk berhari raya pula..sudah mula ke belum..saya dahulukan utk anak2 dulu seperti biasanya..


aa-eman
17th Sep 9:58 am

Wassalam buat keluarga Cik Waliz. Semoga tetap sihat sejahtera. Apa ya yang baru dari Indonesia?? Oh ada lah Cik, buka ajer http: / / leknan-adrian. blogspot. com/ yang apesial aa bikin di Ramadhan Al-Mubarok 1428H. Hehe, kerana Leknan Ad selalu ajer mengata aa... Aa-eman selalu dipanggilnya menjadi preman. Nak jewer tuh.



Waliz
17th Sep 7:09 am (reply | report spam | delete)

apa cerita terbaru dari indonesia...


aa-eman
16th Sep 7:28 am

Subhanallah. Apa lah saya nak kata tentang Cik nih? Insyallah. Tapi betul2 seorang shahabat sejati saya. Wassalam buat encik Logan ya.


Waliz
15th Sep 9:37 pm (reply | report spam | delete)

boleh saja kalau nak tulis dalam bahasa melayu..kalau ada yg perlu dibetulkan saya akan beritau..tentang tag tu..jgn risau..bila2 aa senang boleh buat..kalau buat saya akan dapat tau lebih mendalam ttg diri aa..itu saja..jumpa lagi..


aa-eman
15th Sep 5:10 pm

Hehe. Tentu senang aa kena tag Cik nih. Sayang masa nih, aa tak boleh buka diary cik tuh. Rasanya ada error sedikit di Internet. Salam.


Waliz
15th Sep 10:02 am (reply | report spam | delete)

baca walizdiary..aa kena tag dgn saya..hahaha


aa-eman
15th Sep 5:03 pm

Wassalam.Senangnya komputer sudah ok lagi buat melayari cyber sambil sesekali Cik mampir lah ke warungkopi yer. Alhamdulillah. Kami di Jakarta semua sehat, semoga demikian pun dengan keluarga Cik. Hehe, gimana cik kalau aa mulai cakap sikit2 dalam bahasa Malay lah. Tulung bimbing lah Cik.


Waliz
15th Sep 8:03 am (reply | report spam | delete)

komputer saya sudah ok..harap aa sihat2 saja di bulan ramadhan ini..


aa-eman
12th Sep 8:18 am

Wassalam, terimakasih buat pesan Cik. Salam kepada keluarga, semoga sama sihat buat jalani ibadah Ramadhan 1428H. Aa mohon maaf dan ampun, kalau ada kesalahan selama kita bersama ya. Tak ape kalau cik ada gangguan. Coba ceriterakan apa masalahnya dengan jaringan dan laptop cik tuh? Manatahu anak saya bisa kasih solusi terbaik buat cik, biar bisa melayari Internet lagi.


Waliz
11th Sep 10:14 pm (reply | report spam | delete)

Kami sekeluarga sihat2 saja..terima kasih kpd aa krn sudi bertanya...saya tidak dapat membuka blog saya buat masa ini kerana komputer saya meragam..hendak melayari internet tidak boleh..saya masih tercari-cari jalan bagaimana hendak menyelesaikan masalah ini...semoga sikit hari nanti saya bisa menemukan jalan utk berhubung semula dgn aa dan rakan2 yg lain...jumpa lagi


aa-eman
06th Sep 8:07 am

Cik Waliz apa khabar? Semoga sihat sekeluarga ya.


aa-eman
02nd Sep 6:03 am

Subhanallah. Puan ini memang sosok yang penuh pesona. Risih saya, kalau memanggil suami puan dengan namanya saja. Kenapa? Karena saya amat menghormatinya. Salam saya buat beliau. Bagaimana kalau saya akan memanggil beliau dengan sebutan Mas Logan? Dengan begitu saya juga akan memanggil puan dengan sebutan Mbak Waliz. Bagaimana, adakah mbak Waliz bersetuju? Selanjutnya panggillah saya Aa atau aa-eman saja. Di tanah Sunda, aa bermakna kakak. Di tanah Jawa, eman bermakna sayang. Meskipun bagi saya, eman bermakna enak & nyaman. Saya terharu tapi bersemangat, dengan dukungan mbak Waliz atas blog tebakmanggis itu. Dan perlahan2, saya akan segera melakukan penulisan isian berikutnya dalam bahasa Inggris, meskipun bentuknya masih akan centang perenang juga. Mohon maklum, maksud saya Rotterdam itu adalah nama kapal pesiar s.s. (steamship) Rotterdam berbendera Belanda, yang homebase nya di New York City. Saya akan mencoba agar masa penantian mbak Waliz, akan tulisan berbahasa Inggris saya tidak akan lama. Mohon doa restu dari mbak Waliz dan mas Logan ya. Wassalam, aa.


Waliz
02nd Sep 3:24 am (reply | report spam | delete)

[Private] kami sekeluarga sihat2 saja..suami sya pesan tidak usah memanggil dia tuan..logan saja sudah memadai..dia turut berkirimkan salam buat tuan...nampaknya pengalaman tuan sgt luas hingga ke rotterdam...saya amat menggalakkan sekiranya tuan dapat menulis tebak manggis dlm bahasa inggeris spy rakan2 lain dari serata dunia boleh menyumbangkan sst dalam blog tuan..saya yakin tuan dapat melakukannya...usah dikhuatirkan tentang penggunaan grammar kerana banyak juga blogger drpd negara lain yg tidak fluent dalam bahasa inggeris misalnya peranchis, jepun, thailand dan hungary. saya ternanti-nanti akan blog tuan yg pertamanya...selalun ya yg pertama itu yg susah tetapi tidak buat kedua kalinya...selamat mencuba...



aa-eman
02nd Sep 1:00 am

Terimakasih buat opini puan yang menyemangatkan. Sayapun heran, buat percakapan saya okay2 saja kalau berhadapan dengan pelancong mancanegara. Berbekal pengalaman saya 30 tahun yang lalu, semasa menjadi crewhotel pada ss Rotterdam dari Holland America Cruise. Tapi sejujurnya, di site ini saya menjagi groggy buat berbahasa English. Padahal kalau saya berani, blog tebakmanggis juga tentu akan kian bermakna bagi banyak shahabat kita dimanapun. Semoga menantu saya saya ada baca tulisan ini buat lebih bantu saya menterjamaahkan. Bagaimana khabar puan sekeluarga hari ini. Saya suka membaca Walizdiary sambil menatapi 4 jagoan yang sebegitu sayang kepada ibunya yang cantik. Sampaikan salam hormat saya kepada tuan Logan, (semoga puan tak berkeberatan saya mengakrabkan diri dengan memakai panggilan itu). Wassalam, aa.


Waliz
01st Sep 6:46 pm (reply | report spam | delete)

[Private] Bahasa Inggeris saya pun asalkan boleh saja..tapi yang penting sekali apabila orang yang membacanya faham..dan apabila saya baca profile tuan..saya dapat memahami apa yang tuan maksudkan..jadi tidak ada apa salahnya dgn bahasa inggeris tuan itu..


aa-eman
01st Sep 9:15 am

Salam saya buat puan sekeluarga. Terima kasih karena puan sangat baik suka menghargai saya. Sebaliknya saya juga akan lakukan hal yang sama. Bukan cuma apresiasi, akan tetapi bobot article memang prima untuk disimak dan diteladani.



Waliz
01st Sep 8:30 am (reply | report spam | delete)

saya sudah link tebak manggis tuan pada familytips dan walizdiary saya...harap tuan sudi menerimanya



31st Aug 7:33 am

Saya juga sudah coba analisa tuan Logan suami puan. Semoga ada manfaatnya. Wassalam, aa.


31st Aug 4:26 am

Maaf saya baru baca dan balas email puan. Subhanallah. Kalau suami puan juga ingin saya bantu observe, seperti yang saya telah lakukan kepada puan. Dengan amat senang hati, saya mau melakukannya juga kepada suami puan. Silahkan, puan kirimkan pic beliau via email saya. Haturkan salam hormat saya kepada belaiu.

aa-eman


31st Aug 3:55 am (reply | report spam | delete)

[Private] saya ingin bertanya sekiranya tuan sudi melihat foto suami saya pula?terima kasih kerana sudi membaca email saya..oh ya tuan belum beritahu sama ada tuan sudah menerima balasan email sya semalam?


31st Aug 4:20 am

Maaf saya baru balas email puan. Terimakasih puan mau bersahabat dengan saya. Wassalam, aa-eman


30th Aug 9:41 pm (reply | report spam | delete)

[Private] saya ada hantar satu email buat tuan..


30th Aug 6:33 am

Terima kasih. Namun email puan belum sampai ke inbox saya. Baiklah kita tunggu sejenak lagi.


30th Aug 6:21 am (reply | report spam | delete)

[Private] saya ada hantar email kpd tuan balasan bagi analisis foto tadi





30th Aug 5:32 am

Saya sudah membuka photo puan dan keduanya sangat bagus untuk dilakukan observe. Pada dasarnya puan lagi bahagia menikmati hidup. Hasil usaha puan di hargai dengan memuaskan lahir dan bathin puan. Kesehatan puan dalam kondisi prima, karena puan selalu menjaga kesehatan dan keceriaan, sebagai modal utama puan buat berjaya. Puan selalu tampil ceria dan berusaha menyenangkan semua orang. Daya citarasa seni puan juga tinggi dengan perasaan yang halus. Kalaulah puan seorang artis maka puan banyak disenangi. Meski segala usaha memberatkan bagi pisik puan. Tapi itulah hidup, yang puan tahu apa yang puan mau. Puan seorang yang suka berbagi dan menikmati avontur apa saja yang sekira menarik minat puan. Puan juga seorang yang teguh kukuh tegas. Puan cocok buat menjadi pemimpin. Karena puan seorang yqang penuh pesona, smart dan teliti. Selamat berjaya ya.


30th Aug 5:03 am (reply | report spam | delete)

[Private] saya sudah hantarkan foto yg tuan mahukan...cuma saya rasa foto itupun tidak dapat menepati apa yg tuan mahukan...



30th Aug 4:19 am

Alhamdulillah. Terimakasih buat sambutan puan. Saya telah perbesar 200% pic avatar puan dengan Paint. Tapi imej puan mulai blur. Semoga puan berkenan, silahkan attach ke email saya, pic dengan ukuran 300x300 pixell, closed-up, tanpa kosmetik, tampak telinga dan leher. Saya ingin observe puan dengan sebaik baiknya. Wassalam, aa.

30th Aug 4:11 am (reply | report spam | delete)

[Private] terima kasih kerana sudi menjawab persoalan saya..jika untuk tujuan serta niat yang baik bagi kita semua saya tidak kisah dipaparkan...apa cukup gambar yang ada di avatar atau tuan mahuka saya hantarkan foto yang lainnya..


aa-eman
30th Aug 3:48 am

Subhanallah. Ilmu itu milik Allah SWT semata dan kita patut menebarkannya seperti menebar mata kail di lautan, buat sebesar besar kemaslahatan ummat. Terimakasih buat pujian puan Waliz akan kebolehan saya yang tak seberapa itu. Saya akan ikhtiarkan untuk juga observe melalui pic puan. Semoga puan juga memperkenankan saya, buat merekam apapun hasilnya kedalam blog tebakmanggis. Semoga bermanfaat juga buat saudara saudara kita yang lainnya. Wassalam, aa.


29th Aug 11:48 pm (reply | report spam | delete)

[Private] salam ya pak?saya baru saja baca blog bapak tentang puan lina..saya rasa sgt kagum dgn keupayaan bapak membaca melalui raut wajah puan lina walaupun berlainan negara..semoga bapak sudi untuk melakukannya kpd saya pula?

No comments: