Thursday, August 30, 2007

http://www.mybloglog.com/buzz/members/arina69/



aa-eman
13th Sep 5:47 am

Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak. Semoga barokah terguyur kepada keluarga kita bersama. Gpp klo sibuk, utamakan ajer apa2 yang lebih utama. Asal jaga sihat kuat ceria ya. Wassalam.


arina69
13th Sep 2:32 am (reply | report spam | delete)

Salam ramadan, Maaf aa..agak sibuk sebab sudah mula kuliah pada minggu ini. Harap ramadan ini membawa banyak keberkatan kepada aa dan keluarga.


aa-eman
08th Sep 12:21 am

Iya ya. Mana waktu pulang kampong Arina alami hal2 mistis lagi. Coba aje dulu seduhan daun delima itu selama seminggu. Lalu khabarkan aa hasilnya ya. Selama minum seduhan Arina boleh minum/makan apa aja, asal pantang dulu yang pedas/asam alami atau chemistry. Selamat mencoba.


arina69
07th Sep 10:20 pm (reply | report spam | delete)

Itulah aa, di sini sukar untuk dapatkan daun delima,terpaksa pulang ke kampong baru boleh perolehinya. Sekarang saya memang minum susu, jika tidak saya cepat pedih perut.


aa-eman
07th Sep 10:12 pm

Wassalam. Saya ada baca pesan buat tuan Ariffaizal. Minum susu sangat baik bagi gastrik. Klo boleh aa sarankan jangan minum vit C 1000. Sebab akan menambah sekresi peptic aid. Malahan bisa menjadikan peptic ulcer. Selain susu Arina boleh minum hangat2, teh panas manis kental dengan biscuit. Ini juga akan mengurangi sekreasi peptic acid. Dah coba juga minum seduhan daun delima?


aa-eman
07th Sep 9:39 am

Wassalam. Aa dah coba kutip wajah suami Arina dari slide kedaikopi. Tapi pixell kecil sekali. Dah di zoom, tapi imej menjadi pecah. Buat analisa suami (siapa namanya?), tolong Arina kirim pic close-up ke email ya. Terimakasih.


aa-eman
07th Sep 4:11 am

Selamat malam cikgu Arina. Aa ada upload satu blog judul Hamil Anggur yang dah bikin teman aa, Lira 24 kertakutan. Dah baca Curahan Hati di group kedai kopi? Barangkali Cikgu juga bisa bantu kasih referensi buat Lira yang sedang lara? Wassalam.


aa-eman
06th Sep 4:30 am

Alhamdulillah. Ternyata Cikgu yang aa banggakan ini ternyata ingat aja kalau aa suka sama nasi lemak. Apalagi kalau sembari gopi seduhan Cikgu yang sedap. Iya lah Cikgu, aa akan segera datang ke kedaikopi. Seharian ini aa blum sempat tengok group kita. Meski dari Yahoo dah ada beberapa yang baca tulisan aa Curahan Hati. Wassalam aa buat keluarga Cikgu yang manis2 dan lucu.


arina69
06th Sep 3:10 am (reply | report spam | delete)

Aa, baca artikel baru saya di kedai kopi dan Sabtapan minda. Sambil tu jangan lupa minum kopinya ya...nasi lemak sudah habis pagi2 lagi. he..he..


aa-eman
05th Sep 10:13 am

Salam. Aa ada posting di group kedaikopi 2 tulisan berjudul Intuisi? dan Curahan hati. Aa yakin kisah ini ada hubungannya dengan The Power of Intuition. Bagaimana menurut Cikgu Arina?


aa-eman
05th Sep 1:58 am

Alhamdulillah. Banyak terimaksih aa haturkan buat bantuan dan komplimentair Cikgu Arina. Bagaimana khabar sekeluarga? Semoga sehat kuat senyum ceria sejahtera. Sebelum kita meeting online, baiklah kita berbagi tugas moderator. Aa ambil bagian Indonesia. Cikgu Arina bagian Malaysia. Tapi maafkan aa, klo semalam aa dah undang juga shahabat2 kita dari Malaysia buat sila gabung ke grup kedaikopi. Apap Ad mo urus keselamatan? Wow, aa setuju kali tuh. Cocok lah itu, provokator buat takuti preman. Jelas beda kelas. Apap Ad tuh kelas kakap, preman cuma teri. Tentu berjaya.


arina69
04th Sep 5:30 pm (reply | report spam | delete)

Wah, aa sudah bertambah baik gitu englishnya. Adrian jangan pandang rendah pada aa. sehari belajar sudah pandai. Malah sudah jadi managernya kedai kopi group. Aa, Adrian kata dia nak jadi pengawal keselamatan boleh ke?


aa-eman
04th Sep 3:06 am

Waalaikumsalaam. Semoga buguru aa sehat sejahtera. Iya tuh apap Ad memang provokator. Aa-eman kok di rubah jadi aa-preman? Kalau puan Lina mau, jangan balas secara konvensionil tapi yang modern sikit lah. Misalnya panggil Superman buat gotong apap Ad ke KL. Sayangnya aa belum punya sertifikat Supereman sih. Jadi dak bisa terbang. Gimana tuh puan?


arina69
04th Sep 2:49 am (reply | report spam | delete)

Aslmkum aa, aa hari ni Adrian, Ludba dan abang Kompas asyik fitnah kita kan. Macam mana kita nak ajar mereka ni ya? Nak tarik telinga jauh sangat, nak rotan di depan public orang tak nampak. Aa ada cadangan ke?


03rd Sep 12:36 am

Alhamdulillah. Salam keluarga. Berarti harapan aa blum pula hilang. Iya lah masih aa tunggu, tapi mohon pics chantek2 itu jangan diganti ya. Btw, terimakasih buat pembelaan puan Lina terhadap aa, atas gangguan minor dari manor bang Ad, meski aa juga datuk Amel, putrinya bang Adrian itu. Hehe. Bandel pulak Ad satu itu, bah!

arina69
03rd Sep 12:28 am

Adrian jangan main2 dengan aa, nanti dia marah susah kita. hati aa kena juga dijaga dong...


Adrian2007
03rd Sep 12:21 am

akak..kalau nak ajar bahasa inggeris pada aa eman jangan lembut sangat.. tarik je telinganya pasti dia cepat paham...




arina69
03rd Sep 12:26 am (reply | report spam | delete)

Maaf aa, sebenarnya saya sedang upgrade template, jadi semua yang ada di situ hilang. saya akan masukkan nanti ya aa. Harap Maaf.


aa-eman
02nd Sep 10:56 pm

Baru saya siap dengan Adobe Photoshop, buat kutip slide keluarga harmonis puan di kedai kopi. Tapi ternyata dah hilang. Maafkan saya, baru sedar kalau sikap saya agak berlebihan, yang mungkin mengganggu sanubari puan. Sampaikan salam maaf saya kepada suami puan.


aa-eman
02nd Sep 7:55 am

Terimakasih. Maaf, karena sudah didahului oleh mas Wuryanano. Bolehkah saya memanggil puan dengan sebutan mbak juga? Seperti yang saya pintakan kepada mbak Waliz dan mas Logan? Kalau berkenan panggilah saya dengan Aa atau aa-eman saja. Di daerah Sunda panggilan aa setara dengan kakak. Di tanah Jawa, eman itu berarti sayang. Meskipun buat saya, eman bisa berarti enak & nyaman. Wassalam aa buat keluarga mbak Lina.


arina69
02nd Sep 7:49 am (reply | report spam | delete)

Boleh saja pak. Gambarnya tidaklah seindah mana. Saya dan keluarga suka melancong. Jadi kami selalu melancong bersama jika musim cuti sekolah.


aa-eman
02nd Sep 7:42 am

Saya suka sekali memandangi keserasian puan bersama keluarga, seperti pics puan di blog kedaikopi. Maaf, bolehkah saya mengutipnya untuk saya taruh di blog emanrais, diatas kumpulan messages dari puan Lina? Terima kasih.


aa-eman
02nd Sep 7:31 am

Puan suka sekali merendah. Jadi kalau puan ikhlas dan bersetuju, saya akan segara merubah isi profile saya. Barangkali masih ada sugesi puan?


arina69
02nd Sep 7:26 am (reply | report spam | delete)

Itupun boleh juga. Sebenarnya sayapun masih belajar. Waliz merupakan guru saya dalam Bahasa Inggeris.


aa-eman
02nd Sep 7:24 am

Bagaimana kalau dirubah menjadi begini, "I am Aa, 63. Author of some blogs in Indonesia language.I love to learn more about creating a right blogs, as shown in this site. Kindly please contact my email. All messages will be recorded at URL http://emanrais.blogspot.com/ for such future references. Thank you. With all my best regards for everyone, have a nice day." Terimakasih puan.

aa-eman
02nd Sep 7:18 am

Saya mengucapkan banyak terimakasih atas atention puan terhadap profile saya. Dan saya akan merubahnya sesuai dengan petunjuk puan. Namun pengenaan URL http://emanrais.blogspot.com/ dimaksudkan, "all messages should be recorded in URL above. for such future references. Bagaimana sebagusnya menurut opini puan? Wassalam, aa.


arina69
02nd Sep 6:20 am (reply | report spam | delete)

Bapak juga boleh ubah sedikit ayat di sini seperti : I am Aa, 63. Author of some blogs in Indonesia language.I love to learn more about creating a right blogs, as shown in this site. Kindly please contact my email at URL http: / / emanrais. blogspot. com/ for such future references. Thank you. With all my best regards for everyone, have a nice day.


arina69
02nd Sep 6:15 am (reply | report spam | delete)

Pak aa eman saya sudah lawat 3 blog bapak dan about my profil bapak tulis dalam bahasa Indonesia kecuali ejaan counselor tukar kepada counseling dan dalam counseling tak ada emotional disorder tapi boleh juga digunakan.


aa-eman
01st Sep 8:41 am

Puan. Pertunjukan 50 detik saja sudah sebegitu memukau. Apalagi kalau sempat hadir sendiri di tempat keramaian. Maafkan saya kalau ternyata pikiran saya agak menyimpang, karena saya lagi turut berbahagia meresapi kemerdekaan Malaysia.


aa-eman
01st Sep 7:55 am

Puan, saya sambungkan audio pc dengan sistim suara. Lantas di Play. Duhh, semangat gegap gempita saya, serasa di depan kedai kopi puan. Mendengar suara jelegar jelegur dan rentetan, tetangga dan anak2 ikut menikmati bahananya. Selamat merayakan ulang tahun kemerdekaan Malaysia ke 50. Merdeka!!!


arina69
01st Sep 1:33 am (reply | report spam | delete)

Aslamkm pak. Ada masa datang tengok pertunjukan bunga api peringkat dunia di putrajaya di site kedai kopi saya.



Comments:
Zubli Zainordin berkata...

Menarik sungguh posting anda ini. Intuisi dalam bahasa terjemahan ialah daripada Intuition. Kurang menyengat - macam pencil dan pensil. cuba Qalam! Terbuka pintu langit luasnya. Dalam bahasa kita, Intuisi ini sebenarnya ialah Resa. Perbezaan di sini ialah Intuisi dan Suara Hati. Lebih molek perbezaan di antara Rasa dan Resa. Di blog saya, ada *diagram* maklumat berharga berkaitan dengan 16 deria manusia, di sekolah di sebut 5 atau 5 campur 1. Sebenarnya minima 16, ada lebih lagi deria manusia anugerah Allah yang belum kita teroka. Kemudian *invisible force,* yakni kuasa ghaib. Terdapat sebutannya dalam Surah Al-Baqarah ayat 1 - 5. Kembali kepada *diagram* di dalamnya didapati melebih 3 trillion forsa ghaib, yang Allah perentahkan supaya sujud kepada Adam. Ertinya apa yang diketahui sebagai Malaikat senantiasa berperanan supaya kita dipelihara Allah. Tugas ini merekalah yang melaksanakannya. Lantaran resa atau disebut di sini Intuisi adalah anugerah besar nilai dan harganya. Mahukah kita memanfaatkannya. Saya pilih untuk begitu, memanfaatkannya sepenuhnya. *Diagram* ada di sini, percuma kajian saya sejak 1978.
http://infozublizainordin.wordpress.com/tag/zubli-zainordin-diagram-of-discoveries/
Dah jumpa, klik *The Total View* jumpalah *diagram*.

September 1, 2007 10:12 AM
emanrais berkata...

Salam. Seminggu yang lalu, di www.duadunia.net saya ada tulis pengalaman pribadi berjudul "Klo di Tangerang, eling lan waspada," Sejam sebelumnya peristiwa itu terjadi, hati saya bergetar dengan irama jantung yang berdegup. Kata hati saya mengingatkan, bakal ada peristiwa yang membingungkann. Saya sudah sarankan kepada yang terkasih saya, untuk batalkan perjalanan, lalu pulang ke rumah masing2. Tapi teman saya memanja, ingin banyak berbincang sambil raun2. Akhirnya kami masuk perangkap orang2 dholim yang memeras kami, sambil mengancam buat rusakkan karakter kami.

Hal yang sama, saya alami sewaktu saya memenuhi permintaan puan, puan Waliz dan tuan Logan, buat menganalisa karakter dari photo.
Saya menatapinya barang beberapa saat, lalu di angan saya timbul idea apa yang harus saya tuliskan. Subhanallah. Saya sama sekali masih bukan orang pandai. Namun saya semakin percaya akan hadirnya intuisi, di dalam kehidupan hati.

Oleh karenanya terhadap petunjuk puan ini, saya tak kurang2 dahaga, buat beroleh tambahan ilmu pengetahuan, buat mempertajam intuisi agar bisa membantu ummat secara lebih baik lagi. Insyallah.

September 1, 2007 12:21 PM


31st Aug 7:18 pm (delete)

Please visit my site and read my new article abaout how to motivate man at http: / / invisiblepower. blogspot. com

aa-eman
31st Aug 9:36 pm

Alhamdulillah. Saya masih membacanya dengan dahaga yang tak habis2. Saya juga ada comment, juga tanggapan atas opini tuan shueqry. Salam.



arina69
31st Aug 7:01 pm (reply | report spam | delete)

Hai Aa eman ,harap anda sudi membaca artikel saya bertajuk "Kuasa Intuisi" dan komen anda dialu-alukan jika terdapat sebarang keraguan dengan artikel saya di http: / / erapendidikan. blogspot. com



30th Aug 4:58 am

Terima kasih, puan baik sekali. Semoga bermanfaat bagi ummat. Selamat berjaya.


30th Aug 4:12 am (reply | report spam | delete)

Saya ada masukkan petua ramuan tuan dalam kedai kopi dan link kan site tuan kepada siapa yang berminat.


30th Aug 4:11 am

Saya ada kirim email kepada puan, satu recipe supplemet, buat menambah kesehatan sekeluarga.


aa-eman
30th Aug 4:07 am

Alhamdulillah, sudah puan. Malahan saya sudah pesan segelas kopi, buat sertai cicipi hidangan puan. Tentu saya akan betah berlama di Kedai Kopi.


30th Aug 2:34 am (reply | report spam | delete)

Come and join my kedai kopi. Come and drop by http://arina-kedaikopi.blogspot.com


29th Aug 11:30 am

Waalaikumsalaam. Terima kasih. Saya sudah membacanya, tapi perlu mendalaminya lagi. Ternyata article puan sungguh menimbulkan gejolak inspirasi.


29th Aug 5:09 am (reply | report spam | delete)

[Private] Aslmkm tuan, tuan boleh cuba membaca article saya bertajuk "Mengenal intuisi anugerah Allah" dalam site http://erapendidikan.blogspot.com.


29th Aug 12:20 am

Salam, saya ada kirim email observe sementara melalui photo.


a-eman
28th Aug 12:03 pm

Mohon maaf, saya ada kirim email kepada puan


26th Aug 8:26 am

Blog puan sungguh bagus dan saya memohon ijin buat link ke emanrais.multiply.com agar mudah ditemukan.


26th Aug 7:36 am (reply | report spam | delete)

[Private] terima kasih kerana sudi datang ke blog saya.


aa-eman
26th Aug 7:44 am

Subhanallah. Saya masih dalam taraf belajar buat sehatkan ummat menurut pengetahuan yang saya beroleh berdikit dikit. Insyallah juga dari puan.


arina69
26th Aug 7:26 am (reply | report spam | delete)

[Private] Salam, banyak input yang saya dapat dari article bapak. Bagus benar dan saya akan cuba amalkan.

No comments: